Teknologi skal sikre en bedre kundeopplevelse: Hamburgerkjede tester ut bordservering ved hjelp av enkle tech-løsninger

Med enkel teknologi skal blant annet barnefamilier og eldre slippe å stå ved kassene og vente på maten sin.

Onsdag denne uken var det mulig å få hamburgermåltidet servert ved bordet hos McDonald´s på Alnabru i Oslo.

Torsdag neste uke blir pilot-konseptet fløyet ut til Gardermoen for videre testing, skriver hamburgerkjeden i en pressemelding.

Annonse

Og viser dette seg å bli en suksess er det tenkt innført ved flere norske restauranter.

Bestillingskiosker og mat til bordet

Bordserveringen fungerer ved at kunden bestiller maten via digitale bestillingskiosker, eller manuelt ved kassen. Kunden får da et kort som man tar med seg til bordet hvor man ønsker å sitte. Når maten er klar, finner de ansatte kundens plassering i restauranten via sensorer, og kan servere maten til bordet.


Følg anvisningene på skjermen - og maten kommer til deg.

Følg anvisningene på skjermen - og maten kommer til deg. Foto: McDonald´s Norge/pressebilde

- Vi utnytter ganske enkle tekonologiske løsninger for å gjøre kundeopplevelsen bedre. Mange restaurant-aktører har løsninger hvor man får beskjed når maten er klar, slik at man må hente den selv. Vi tar nå dette et steg lenger, og utnytter teknologien slik at kundene kan få servert maten sin direkte til bordet, sier Erik Lødding, kommunikasjonssjef i McDonald’s Norge.

Enklere og bedre for kundene

Lødding tror at dette vil gjøre det enklere for kunder da de kan gå og sette seg i ro og mak mens maten blir servert ved bordet.

- Dette vil eksempelvis være positivt for barnefamilier, vennegrupper eller godt voksne, som da slipper å vente ved kasse-området, sier Lødding.

Abonner

Du går ikke glipp av nyhetsbrevet vårt?

Takk!