Tysk dagligvarekjede satser på klær: Supermodellen Heidi Klum på designoppdrag for Lidl

Lidl er lidderlig mye mer enn bare billig kjeks og rabattert juice. Dagligvare-kjempen satser tungt på klær.

Den tidligere tyske supermodellen Heidi Klum (44), blant annet kjent for sitt havarerte ekteskap med den britiske artisten Seal, regjerte i årevis all verdens catwalker, var med i Sports Illustrateds badedraktnummer og en Victoria´s Secret-katalog.

Fra rosa glam til grå hverdag

Nå har hverdagen innhentet henne, og hun er klar for å ta del i Lidls planer om en massiv satsing på klær.

Annonse

I første omgang skal hun designe sin egen kleskolleksjon som blir å finne blant Lidls «non food»-butikker.

Motesatsingen er en langsiktig strategi som går under navnet «Lidl Fashion Week».

Norge glapp

Lidl, som for noe år tilbake forsøkte å få fotfeste i Norge, måtte etter relativt kort tid kapitulere. Men hos broderfolket i øst er de derimot sterkt til stede. 

Sveriges Lidl-sjef, Johannes Fieber, gleder seg til det nært forestående toppmodell-stuntet.

I en pressemelding sier han at klær lenge har vært en del av Lidls sortiment, og at Klums inntreden er starten på noe som på sikt skal bli enda større.

I butikk til høsten

Planen er at Klums kolleksjon skal være tilgjengelig i Lidls butikker, også de svenske, i løpet av høsten.

- Heidi er en fantastisk inspirasjonskilde som kjenner seg hjemme i verdens motemetropoler. Hun sprudler av energi og livsglede, samtidig som hun fortsatt har beina godt plantet på jorden, sier Fieber.

Ifølge Sverige-sjefen skal Lidl Fashion Week flekke tenner og vise seg frem for verden flere ganger i året.

Annonse

Abonner

Du går ikke glipp av nyhetsbrevet vårt?

Takk!