Nyheter

Siri Berntsen i Covin

Gjør alt for å yte det lille ekstra



På Covin.no kan kaffeelskere kjøpe produkter og lese blogginnlegg. I denne utgaven av «Ukens nettbutikk» har vi intervjuet Siri Berntsen som er gründer av den nyetablerte nettbutikken.

Mens vi tidligere utgaver av ”Ukens nettbutikk” har intervjuet Stormberg, Jernia, MakeRoom og Kondomeriet, som alle har rikelig erfaring med netthandel og store ressurser, har vi denne gangen intervjuet Siri Berntsen som er helt fersk med nettbutikken Covin.no.

1. Kan du kort fortelle litt om når dere åpnet nettbutikken og hvilken teknisk plattform dere bruker?

Jeg åpnet Covin.no 20. oktober 2013. Jeg har brukt WordPress og Woocommerce som plattform, og har lært alt selv siden juli 2013, men også fått litt teknisk hjelp av noen gutter på 19 år. Jeg har så langt hatt 30 000 innom nettsiden. Det har ikke vært så mye omsetning, men likevel vært fornøyd med hva vi har fått til på så kort tid.

2. Konkurransen på nett er tøff. Hvorfor skal kundene velge nettopp dere?

Jeg jobber mye med sosiale medier, blogg, video og kundeservice for å gi kundene det lille ekstra. Kvalitet i alle ledd! Du skal få vite mye om hva du handler på Covin. Nå tilbyr vi i tillegg Klarna Checkout og gratis frakt. Siste nytt er at vi nå fra mai leverer hele kaffesortimentet til Solberg & Hansen (Norges største og eldste kaffebrenneri. Red.anm).

3. Hvordan markedsfører dere nettbutikken?

Google Adwords, Kvasir Media, Bing, sosiale medier som Facebook, Twitter, Instagram, Google +, Youtube og Linkedin, samt forumsider, nettverking, nyhetsbrev og visittkort.

4. Hvor modne opplever dere at kundene er til å handle deres varer på nett?

Vi selger kvalitetskaffe og hele kaffebønner. De som ikke allerede er godt vant i kaffeverden og vet hva kvalitetskaffe er, er en målgruppe jeg jobber MYE med å få tak i.

5. Hvem er deres største konkurrenter på nett?

De som selger kaffe på nett, og det er flere av dem, men det er få med egen blogg i tillegg.

6. Hva er deres beste tips til andre som vil starte nettbutikk?

Ha en klar strategi og vær forberedt på å endre strategi underveis. Det går fort på nettet, så det som fungerte i går fungerer ikke alltid i dag. Derfor må du være dyktig på å endre taktikk. Det fungerer dårlig med innstillingen om at dette har vi gjort i 20 år og det skal vi fortsette med.

 

Vi takker Siri Berntsen for praten og ønsker henne lykke til videre med Covin.no!

(Foto: Covin)

Publisert: 9. mai 2014