Nyheter

Jonas Lisgård - Foto Svea Finans

Endelig en effektiv betalingsløsning for B2B-salg på nett



ANNONSØRINNHOLD: Netthandelen vokser raskt på bedriftsmarkedet, men mange av nettbutikkene mangler gode betalingsløsninger. Det har gitt Jonas Lisgård fra Svea Finans mye å gjøre.


Dette er et annonsebilag fra Svea Finans publisert etter gjeldende retningslinjer.

Svea Finans har jobbet med betalingsløsninger for bedriftsmarkedet i over 30 år og innså raskt viktigheten av at B2B-nettbutikker måtte få på plass like gode betalingsløsninger som man nå har for forbrukermarkedet. Det har Svea Finans klart med betalingsløsningen WebPay.

Blant selskapene som nå får hjelp med sitt B2B-salg på nett finner vi selskaper som Bygghjemme, VVSkupp, Lekekassen og Kinnarps.

Jonas Lisgård som leder Svea Finans sitt arbeid med WebPay i Norge, har en teori om hvorfor B2B-netthandelen har blitt “glemt” hos mange av hans konkurrenter.

– Da netthandelen på forbrukermarkedet eksploderte, var betalingsløsningene for dårlige og kappløpet om de beste løsningene krevde mye ressurser fra alle aktører. På samme tidspunktet var B2B-handelen på nett fortsatt begrenset, og for mange aktører var det naturlig å nedprioritere dette området.

Bedre betalingsløsning gir mer salg

Svea Finans er en del av et konsern med til sammen 6000 kunder. Mange av kundene er bedrifter som selger til andre bedrifter, det var derfor naturlig å utvikle en effektiv betalingsløsning for B2B-markedet.

– B2B-salg på nett er det området som vi ser vokser mest, og samtidig er det mange som mangler en god løsning for å håndtere betalingen. Med økt handel i nettbutikkene, innser mange at de må få på plass effektive og gode løsninger for betalingen. Mange av disse bedriftene tar kontakt med oss nå, forteller Lisgård.

De som tar i bruk denne spesialtilpassede løsningen kan forvente redusert tidsbruk og økt konverteringsrate på nett.

– Det er ingen tvil om at Svea Finans sin løsning for B2B-aktører reduserer ressursbruken og gir en bedre flyt i ordrehåndtering. Samtidig får man en bedre betalingsløsning for kundene og dermed økt omsetning, sier Lisgård entusiastisk.

Han trekker frem flere argumenter for å velge Svea Finans og løsningen WebPay:

  • Tidsbesparende – Ingen manuell godkjenning av kundene.
  • Håndterer store ordrebeløp og mulighet for kredittid på faktura.
  • Mulig å tilpasse til EHF-format og andre kundetilpassede løsninger.
  • Raskere innbetaling til konto.Også gode løsninger for forbrukermarkedet.

betalingsløsning

Også gode løsninger for forbrukermarkedet

Lisgård mener at forbrukermarkedet er mer modent på betalingsområdet med mange solide aktører. Likevel lover Svea Finans at de er klare for å gi sine konkurrenter skikkelig konkurranse også her.

– Bedrifter som selger mye på nett til andre bedrifter er i dag overrepresentert på vår kundeliste, men vi er også konkurransedyktige på B2C-markedet, sier Lisgård og avslutter med å påpeke at store nordiske nettbutikker som dyrebutikken Animail, friluftsbutikken Outnorth og byggvarebutikken Bygghjemme bruker betalingsløsninger fra Svea-konsernet også på forbrukermarkedet.

Hvorfor velge betalingsløsningen WebPay fra Svea Finans

  • Ingen manuell godkjenning av kundene, hvilket er tidsbesparende for alle parter.
  • Svea Finans håndterer store ordrebeløp og møter krav til kredittid på faktura som er forventet ved salg til bedriftskunder.
  • Svea Finans tilpasser løsningen til deres kunders behov, herunder fakturaformat. For eksempel krever statlige etater, kommuner og stadig flere private virksomheter å få faktura i EHF-format, dette løser Svea Finans.
  • Svea Finans kan overta risikoen og gi kundene økt likviditet. Det vil si at man alltid får betalt, uansett om sluttkunden betaler eller ikke. Svea Finans tar risikoen.
  • Utbetaling til kundenes konto kan skje allerede dagen etter effektuert ordre.
  • Svea Finans har gode løsninger for både forbruker- og bedriftsmarkedet.

Dette er et annonsebilag fra Svea Finans publisert etter gjeldende retningslinjer.

Publisert: 10. april 2017