Betalingsgiganten Nets kjøpte i slutten av 2014 opp betalingsselskapet Dibs, som er store innen nettbetalinger og et selskap som mange netthandlere er kjent med. Nå meddeler Dibs at det er dags for å integrere seg fullt ut med morsselskapet. De to selskapene innledet dermed en fusjon tidligere i år.
Under det fjerde kvartalet kommer merkevaren Dibs til å forsvinne og betalingsselskapets tjenester vil deretter gå under navnet Nets. Et navn som passer utmerket når man holder på med nettbetalinger.
- Netthandel er et strategisk viktig område for Nets-konsernet. I vår ambisjon i å bli best i Europa på betalinger er et viktig steg å integrere DIBS fullt ut med Nets. Gjennom det kan vi bedre benytte all verdifull kompetanse og ekspertise innen DIBS samt bli tydeligere mot markedet ved å operere under samme merkevare, sier Patrick Höljer, Sverigesjef for Nets.
Integrasjonen sies dessuten å gi flere fordeler for Dibs sine 15 000 kunder i Norden.
- Det gir på sikt mer muligheter til europeisk ekspansjon og bedre tilgang til hele Nets sitt produkttilbud, slik som omnikanal-løsninger, lojalitet, e-kvitteringer samt innløsning og betalingsterminaler.