Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Chiquelle slipper ny hjemmeside og AR-app

Chiquelle slipper ny hjemmeside og AR-app
Chiquelle lanserer ny hjemmeside med nytt design og nye funksjoner.
Foto: Chiquelle.no
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Moteselskapet fornyer seg og slipper ny hjemmeside med nytt design og flere nye funksjoner som skal gjøre det enklere for kunden å navigere seg rundt på hjemmesiden. Om ikke så lenge slipper de også sin nye AR-app hvor kundene kan prøve klærne på digitalt før de fullfører kjøpet, og håpet er at dette skal redusere returer og forenkle kjøpet for kunden.

ANNONSE

Gründer og daglig leder av moteselskapet Chiquelle, Pouya Boland, gjestet årets NXT-konferanse hvor han delte sin kunnskap om blant annet fast fashion og nye markedsføringsmetoder. Nå kan han annonsere Chiquelles nye hjemmeside som har offisiell lanseringsdato i dag, den 6.september.

- De to store forandringene er enkelheten og de nye verktøyene. Den har et nytt design som bygger på enkel navigering gjennom butikken, samtidig som enda mer fokus settes på innholdet, forteller Boland til Ehandel.

Boland forteller om ulike funksjoner de har lagt til, som for eksempel "shop the look". Med denne funksjonen kan kundene ved hjelp av noen få klikk kjøpe hele antrekket modellen har på seg, gitt at varene er på lager. Den nye hjemmesiden gir også muligheten til å filtrere etter størrelser, farger og pris for å kunne gi kundene en bedre kjøpsopplevelse.

Les også: Designknep gir netthandelen unikt sortiment

Lanserer ny AR-app raskere enn antatt

Gründeren avslører også at AR-appen, som skulle lanseres i forbindelse med Black Friday i høst, også kommer til å se dagens lys allerede i neste uke.

- Eksakt lanseringsdato kommer til å annonseres innen kort tid. Vi har forsøkt å synkronisere slippet av både hjemmesiden og vår interaktive applikasjon, som bygger på den seneste Augmented Reality-teknologien og som selvsagt er koblet opp mot vår hjemmeside, forteller Boland til Ehandel.

I den nye AR-appen kan kundene, med hjelp av en avatar som baseres på kundens mål, prøve plaggene digitalt. Funksjonen skal forenkle kjøp og forhåpentligvis også redusere returnering av varer.

Les også: H&M skal redusere returer med ny AI-app

Del artikkel: