Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Pouya Boland deler sine 3 beste netthandelstips

Norske Chiquelle-kunder slipper å betale toll med ny filial
Pouya Boland, medgründer og daglig leder for Chiquelle.
Foto: Pressebilde: Chiquelle
therese.karlsrud.haugen

Slik gjør Chiquelle idé om til produkt og i salg på kun få uker.

ANNONSE

Vi har bedt noen av foredragsholderne som deltok på NXT-konferansen i juni om å dele sine tre beste netthandelstips med norske nettbutikker.

Denne gangen er det Pouya Boland, medgründer og daglig leder av den prisvinnende nettbutikken Chiquelle, som skal dele sin innsikt i motebransjen. Nærmere bestemt fast fashion, som er det Chiquelle er tuftet på. 

Fast fashion-selskaper tar for seg de siste trendene i moteverdenen og er kjent for å flytte design og trender raskt fra catwalk til forbruker. Chiquelle bruker på sin side mye sosiale medier til å kartlegge trender. De står selv for produksjonen, og produserer varer ut i fra etterspørsel. Ofte selger de klær, før de i det hele tatt er på lager. 

Les også: Chiquelle slipper ny hjemmeside og AR-app

1. Produce on demand

Tilby kundene dine akkurat det de ber om. Du må se på deres etterspørsel og krav, basert på hastighet, data, sosiale medier og popularitet, og produsere ut i fra hva det er som etterspørres. Du må være i stand til å tilby kundene dine det de vil ha, for å få dem tilbake til butikken hver måned. Ikke produser ett år i forveien, da du ikke kan vite hvordan etterspørselen ser ut. De trendene som er nå er ikke nødvendigvis mote om ett år, eller på det tidspunktet du lanserer. Produser i øyeblikket. 

2. Speed is everything

Skap en rask leveransekjede, hvor du kan produsere og transportere slik at produktet er live og på markedet innen kun noen få uker. Speed opp produksjonen, leveringer og lanseringer. Dette er avgjørende for den nye epoken og generasjonen av nett-shoppere. 

3. Data, it’s all about data

Det å ha en halv million følgere på sosiale medier gir vårt design- og produksjonsteam mye data om hvordan vi skal håndtere etterspørselen fra kunder. Basert på data, research, etterspørsel, popularitet, samt tusenvis av mailer og meldinger, bestemmer vi oss for hvilke produkter vi skal produsere eller fylle på med. Data er avgjørende. 

Gå ikke glipp av: Mogens Møller, Silje Landevåg og Roger Holthe Olsen sine beste netthandelstips her.

Del artikkel: