Appen Tise for kjøp og salg av brukte klær, gjenstander og møbler blir stadig mer populær, og i løpet av det siste året har Tise klart å doble antall månedlig aktive brukere. I tillegg har appen klart å firedoble omsetningen fra 2017 til tross for millionunderskudd i fjor. DN skriver at etter 2016 har brukerantallet skutt i været for gründerne Eirik Frøyland Rime og Axel Franck Næss - da de fikk med seg skuespiller og designer Jenny Ebbing Skavlan på laget.
- Vi har om lag 65.000 daglig aktive, 170.000 ukentlig aktive og 300.000 månedlig aktive brukere. I hovedmålgruppen vår – norske jenter mellom 18 og 24 – har nesten 70 prosent en bruker på Tise, skriver Frøyland Rime til DN.
Les også: Kraftig økning i levering mellom privatpersoner
Overgår konkurrenten Schibsted
Videre skriver DN at i perioden januar til april i år ble det lagt ut 630.000 annonser på Tise i Norge i kategorien klær, sko og tilbehør. Dette er 200.000 flere annonser enn på Finn Torget, som er eid av Schibsted, i samme kategori. I følge Frøyland Rime er dette også en økning på 67 prosent fra samme periode i fjor.
Finn lanserte en Tise-lignende app ved navn Shpock, men etter flere års forsøk slo den ikke an i Norge og ble derfor lagt ned i fjor. Schibsted fortsetter dog tjenesten i andre land.
Les også: Oslo Archives - Norges første popup-butikk på nett
Tilbyr også nye produkter samt mobilabonnement
Tise har også flere konsepter i sin app, som Tise Basics og Tise Mobile. I førstnevnte kategori kan man kjøpe produkter som skal hjelpe deg å leve litt mer miljøvennlig, som for eksempel hygiene- og velværeprodukter, kjøkkenprodukter og klær laget av miljøvennlig, økologisk bomull.
Gjennom Tise Mobile kan brukere kjøpe mobilabonnement gjennom appen. Abonnementet kompenserer for brukerens CO2-utslipp ved mobilbruk gjennom å støtte CO2-reduserende prosjekter i samarbeid med blant annet FN.