Etter mange år med fysiske butikker over store deler av Europa og Japan velger Søstrene Grene nå å lansere egen netthandel.
Netthandelen skal være en del av en større digital transformasjon og et omnikanal-prosjekt, som bredt utvalg-kjeden er inne i for å imøtekomme kundenes ønsker samt utviklingen i samfunnet.
I første omgang lanseres den i hjemlandet, hvor det innledningsvis er danske kunder som får tilgang til den nye nettbutikken.
- Har mottatt mange henvendelser
Den digitale transformasjonen innbærer i tillegg en ny digital infrastruktur, nytt systemlandskap og mer personalisert kommunikasjon.
- Vi har mottatt svært mange henvendelser fra kunder, som ønsker å se produktsortimentet vårt på våre hjemmesider og også ha muligheten til å kjøpe disse online. Vi er enormt glade for at vi nå kan imøtekomme dette ønske. Vi ser derfor frem til å invitere de inn til en ny og digital del av Søstrene Grenes univers, sier Mikkel Grene, daglig leder av Søstrene Grene, i en pressemelding.
Les også: Søstrene Grene vil ha flere fysiske butikker
Utvider til Finland
Han understreker dog at den nye nettbutikken ikke skal gå på bekostning av deres ambisjoner for fysiske butikker, som det i dag er 240 av. Tvert i mot planlegges det fortsatt flere butikker og Søstrene Grene kan røpe at de i høst ekspanderer til Finland.
- Ambisjonen med vår digitale transformasjon er at vårt digitale univers skal understøtte de fysiske butikkene og at begge deler skal bidra til en hyggelig og unik opplevelse, som vi ønsker å gi våre kunder.