Siden 2018 har IntegrasjonsPartner hjulpet Batteriretur med å håndtere tusenvis av batterireturer via deres skreddersydde portal-løsning. Siden da har innmeldinger av batteri-returer mangedoblet seg og bedriften er i dag avhenge av et system som fungerer optimalt.
Løsning som fungerer optimalt
I 2018 fikk Batteriretur hjelp med sin nye nettside laget av The Pitch, de fant da ut at de også hadde et behov for en egen nettportal. Rutiner og statistikk på innmeldinger av batterier var høyst nødvendige da etterspørselen ‘eksploderte’ under utarbeidelsen av nettsiden. Det var slik de kom i kontakt med IntegrasjonsPartner..
Henvendelsen som ble introdusert via The Pitch, endte opp i et varende samarbeid og i dag forteller Batteriretur at de er helt avhengig av portalen som registrerer og mottar stadig økende antall ordre og henvendelser av el- og hybridbil batterier. Tilbakemeldingen er at portalen har gitt økt effektiv og kostnadsreduserende kapasitet med nødvendig god oversikt over alle batteriene som kommer inn til Batteriretur.
- "Vi ser tydelig at flere av våre daglige oppgaver i portalen ville tatt lengre tid hadde vi ikke hatt den. I tillegg er det funksjoner i portalen vi ikke ville hatt mulighet for i det gamle systemet vi brukte", forteller Betina, Kontorleder/Backoffice i Sandefjord.
IntegrasjonsPartner er effektive og rask på ballen.
På spørsmål om hvordan IntegrasjonsPartner har løst oppgaven, svarer Per Magnus at det har vært en effektiv prosess med mange involvert - noe som har gjort at de har følt at de har de beste på saken og at oppgaven er tatt seriøst.
- IntegrasjonsPartner er flinke til å sette seg inn i utfordringen og behovet vi har. Helt fra starten har det vært god flyt i dialogen og samarbeidet.
- IntegrasjonsPartner er samarbeidsvillige og fortsetter å levere etter våre krav og ønsker, noe som gir oss mulighet til stadig å kunne forbedre vår portal slik at den oppfyller nye behov ettersom de oppstår. Dette gjør at vi følger med våre kunders ønsker og kan levere en best mulig tjeneste. Vi opplever at våre kunder er positive til portalen og særlig da de etter konkrete tilbakemeldinger til oss får oppleve at portalen forbedres til å tilfredsstille deres ønsker.
Per Magnus beskriver kundeforholdet som startet for 1,5 år siden som et veldig seriøst, profesjonelt men også hyggelig og lett. Under samtalen forteller han at han setter stor pris på kontakten han har med kontaktperson Alice og at humoren sitter løst.
- "Alice som er vår kontaktperson har full kontroll på hva som skjer på begge sider med teknikere og oss som kunde. Det oppleves veldig trygt og hun forstår hva vi ser etter og jobber som en tolk inn til sin avdeling med spesialister. Kommunikasjonen her har vært veldig godt, som vi også ser i resultatet vi har fått. Har det oppstått noe så kan det bli fikset på dagen. IntegrasjonsPartner jobber veldig smidig!"
Portalen er blitt vårt beste redskap
Vi var små i starten, men da vi begynte å utvikle nettside og portalen, så eksploderte etterspørselen og vi var helt avhengig av å ha en portal som fungerte optimalt for oss og våre kunder.
- "Det viktigste for oss er at portalen fungerer optimalt. Vi hadde ikke klart at å gjøre det arbeidet vi gjør uten portalen. Med en så kraftig økning med arbeid så har den blitt våres beste redskap" forteller PM.
Løsning for Batteriretur
- Automatisert nettportal for innmelding av elbilbatterier for bilforhandlere, bilopphuggere og bilimportører.
- Ordreintegrasjon fra portalen til Visma Global for fakturering av oppdragene.
Om IntegrasjonsPartner
- Hjelper kundene med digitalisering, automatisering og optimalisering av forretningsprosesser med hjelp av erfarne konsulenter og smart programvare.
- Har egenutviklete løsninger for netthandel, webportaler, lager og logistikk, og integrasjoner av forretningssystemer; internt i bedriften og mellom kunder og leverandører.
- Leverer både skyløsninger, og lokalt hos kundene.
- Mer enn 20 års erfaring. Vi får systemer og bedrifter til å snakke sammen!