– Vi er opptatt av at kundereisen skal være så enkel som mulig, og dessuten skal alle bli møtt med personlig service ved behov, sier Ken Andersen, kredittavdelingsleder i Komplett Group.
I godt over to år har Sergel håndtert nettgigantens utestående krav i Norden, et samarbeid som er basert på effektive systemer og et gjensidig mål om høy løsningsgrad for kundene.
Som kreditt- og fordringsinstitusjon er det viktig for Sergel å ha automatiserte prosesser som enkelt integreres mot kundene. Det samme gjelder for betalingsløsninger, der for eksempel et inkassokrav kan gjøres opp med en SMS.
Ved å ta i bruk Sergels løsninger har Komplett redusert antall sendte filer per sak med opptil 30 stykker. Nå leses filen direkte fra Kompletts systemer, noe Ken Andersen trekker frem som vært tidsbesparende.
– Vi opplever Sergel som en svært fremtidsrettet inkassopartner, med tilgjengelige og positive ansatte som gir oss konkrete tilbakemeldinger, sier Andersen.
Komplett Group har i dag 700 ansatte, og er Nordens største netthandelsaktør med 10 nettbutikker. Gjennom Sergel BI kan Komplett overvåke kundefordringer og porteføljer, noe som hjelper nettbutikken til å ta robuste og gode kredittbeslutninger. Og med en gjensidig oppfatning av verdien av personlig oppfølging i den viktige kundereisen jobber Komplett og Sergel for at alle kunder skal ønske en ny handel – også de som har en tidligere historie med betalingsproblemer.
Se mer om samarbeidet mellom Komplett og Sergel her.
Se mer om Sergel her.