SPONSET INNHOLD

Jakter pilotkunde til ny abonnementsløsning

Jakter pilotkunde til ny abonnementsløsning
Selger bedriften din produkter eller tjenester på abonnement, eller ser på mulighetene for å gjøre det? Sammen med Markant søker vi et firma som passer denne beskrivelsen, og ønsker å være med på et spennende pilotprosjekt!
Yuri_Arcurs

Abonnementstjenester gjør hverdagen enklere og mer forutsigbar for tusenvis av nordmenn hver dag – enten man får ukens middager levert på døren hver søndag eller ferske kaffebønner i postkassen siste dagen i måneden.

Det er heller ikke tvil om at fleksible abonnementsmodeller også kan bli veldig attraktive for forhandlerne. Økt kundetilfredshet gjennom fleksibilitet og bekvemmelighet fører til økt lojalitet hos forbrukeren, og med disse langsiktige kundeforholdene er man i en posisjon der man har forutisgbare inntekter som sikrer langsiktig økonomisk planlegging.

Tidligere var abonnement konsekvent basert på faste intervaller som var fastsatt på forhånd. De store aktørene har nå imidlertid utviklet mer fleksible løsninger. Kundene kan nå automatisk bestille og avbestille favorittprodukter basert på behov eller forbruk. Online-giganten Amazon spiller igjen en pionerrolle med mulighet for abonnement på mange av sine tjenester, blant annet via deres smarthøytaler Echo og taleassistent Alexa.

Også lokalt her i Norge er det mange som har lykkes med å tilby abonnementsmodeller. Noen eksempler er matkasser, der blant annet Adams Matkasse og Vegan Cuts er selskaper som tilbyr fleksibelt abonnement. Andre eksempler er innenfor helsekost og forbruksartikler som barberhøvler, dyrefor, sokker og hudpleie. Kaffe har også blitt populært på abonnement, med aktører som Kaffebrenneriet og Kaffebox. I dag kan man til og med få briller på abonnement hos Synsam.

Dyrekassen er et eksempel på et selskap som så mulighetene i å øke kundetilfredsheten med abonnement, eller «auto-påfyll» som de har kalt det.

- Vi så et tydelig behov for automatisk påfyll av dyrefor, slik at man aldri trenger å bekymre seg for å gå tom, forteller daglig leder Roger Holthe Olsen. Deres «auto-påfyll» kan styres i sin helhet på «mine sider».

– Her har kunden full kontroll. De kan velge å hoppe over leveringer, legge til og fjerne produkter og abonnementet er helt uten bindingstid. I tillegg er hver tiende sekk gratis, legger han til.

En viktig faktor når man vurderer om man skal satse på abonnement er teknisk løsning. Per dags dato eksisterer det ikke flust av plug-n-play løsninger i bransjen for dette produktet, noe Markant og AfterPay har tenkt å gjøre noe med. De søker derfor deltakere til et pilotprosjekt for fremtidens abonnementsløsninger. Søker må være fremoverlent og nysgjerrig, og se potensialet i å selge sine produkter eller tjenester via abonnement.

Kunne dette være interessant for din bedrift? Da kan du lese mer om pilotprosjektet her: https://markant.no/pilotprosjekt-arvato/

Del artikkel: