Etter at QWT.no integrerte sin nettbutikk med ShipAdvisor fra EDI-Soft har omsetningen økt med 30%. Webservicen er bygget inn i nettbutikken og gir kundene mulighet å velge frakt- og leveringsalternativer etter behov: Dyrt eller billig, raskt eller langsomt, hjemme, på jobb, valgfrittutleveringssted eller hente selv. Og samtidig beregne korrekt fraktpris og leveringstid.
- Vi ønsket å skape en løsning for våre kunder, slik at de har flere alternativer til frakt og utlevering med fornuftige fraktpriser. Hvert produkt er veid og målt, og prisen fra de forskjellige transportørene beregnes direkte i nettbutikken før kunden betaler. Vi skal tjene penger på produktene - ikke på frakten, sier Kim Bruland, QWT.
Alle de 150 000 artiklene i nettbutikken er lagt inn i databasen, deretter klarer websiden beregningen av den riktige fraktpris. Prisen avhenger også av, hvor raskt kunden ønsker levering og hvor kunden ønsker den utlevert. Det velger kunden selv i nettbutikken før betaling.
- Vi vet ikke om det er den korrekte fraktpris, flere muligheter for utlevering eller kanskje en kombinasjon av disse som er årsaken til den enorme stigning i vår omsetning. Men vi er glade for at kunne tilby en service for våre kunder som de setter pris på, sier Kim Bruland.
Vi gjør oppmerksom på at dette er et kommersielt bidrag. Artikkelen er publisert på vegne av vår partner EDI-Soft.