SPONSET INNHOLD

7 av 10 avbryter handelen

7 av 10 avbryter handelen

Vi har funnet frem noen spennende tall fra 100 ledende nordiske merkevarer.

Servicemail er Nordens ledende aktør innen såkalt "shopping cart recovery". De leverer en teknisk løsning som brukes av en rekke store og mellomstore selskaper i Norden, inkludert Komplett.no, Mpx.no, Blivakker.no, Blush.no, Miinto.no og mange flere. De har flere produkter i sin portefølje, men det mest kjente er at de sender en e-post til kunder som av en eller annen grunn har forlatt handlekurven og forteller dem at de når som helst kan komme tilbake å fullføre ordren.

7 av 10 avbryter handelen

Nesten 7 av 10 av de som handler på nett avbryter sin bestilling. Dette tallet viser en stigende trend så langt i 2014.

Mellom 11:00 og 12:00

De fleste frafall skjer mellom 11:00 og 12:00. Frafall skjer hyppigst på torsdager.

56% av alle som mottar mailen åpner den

Over halvparten av våre servicemails blir åpnet og de blir i gjennomsnitt åpnet 3 ganger.

17,5% klikker i eposten

Gjennomsnittlig 17,5% av de som mottar og åpner en servicemail klikker seg tilbake til den siden de forlot.

1 av 3 gjennomfører kjøpet

Gjennomsnittlig 34,54% av de som klikker i mailen gjennomfører kjøpet sitt.

Hver eneste servicemail er verdt Kr.143,97
Gjennomsnittlig generer hver eneste sendte servicemail Kr.143,97 i omsetning for våre kunder.

Servicemail øker den totalt ordre verdien
Den gjennomsnittlige ordreverdien på et kjøp som Servicemail Nordic henter tilbake er 48,53% høyere enn direkte salget i våre kunder sin nettbutikk.

Vi gjør oppmerksom på at dette er et kommersielt bidrag. Artikkelen er skrevet for vår partner Servicemail Nordic.

Del artikkel: