Det er en stund siden Brandsdal Group kunne fortelle at Polen stod for tur som skjønnhetsbutikken Cocopandas neste marked, men mandag denne uken gikk den nye nettbutikken faktisk live.
Akkurat i tide til Black Week går selskapet inn med sminkekonseptet på det som blir deres syvende marked.
Cocopanda er den internasjonale versjonen av det vi i Norge kjenner til som Blivakker.no, og finnes i både Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Østerrike og nå også Polen.
- Vi har et mål om å være blant topp 5 online aktører i Polen i løpet av de neste 5 årene, forteller Lene Johanssen, salgs- og markedssjef i Brandsdal Group, til Ehandel.
LES OGSÅ: Blivakker utvider sin fysiske satsing
Samme suksessoppskrifter
Brandsdal Group har gjort stor suksess med salg av kosmetikk, og selv om selskapet driver flere nettbutikker, er det den rosa veksten som drar selskapet mot milliarden. Det er derfor ikke rart at selskapet satser på samme oppskrifter når de nå går inn på et nytt marked.
- Vi kjører på med de samme suksessoppskriftene vi har gjort i de andre Cocopandalandene. Men innfører i tillegg noen nye spennende markedskanaler som er store i Polen. Vi skal også kjøre en del markedsspesifikke merkevarer for å sikre oss de polske kundene.
LES OGSÅ: Brandsdal Group når snart milliarden - leverte tidenes resultat
- Skal helt klart ekspandere til flere land
I en uttalelse kunne selskapet nylig meddele at de planlegger å teste mange nye konseptet under årets Black Week og at målet er å "knuse fjoråret". Black Friday-aktiviteter blir også se i Polen, men i noe mindre skala.
- I følge våre undersøkelser er Black Friday en stor dag også i Polen. Vi kommer til å kjøre noen aktiviteter, men planen for Polen er at vi skal kjøre en slow start for å sikre at alt fungerer og at varer kommer ut til kunden innen rimelig tid.
Det er ingen tvil om at Cocopanda blir å se i flere land etterhvert, men hvor dette blir er foreløpig ikke kjent.
- Vi skal helt klart ekspandere til flere land, men vi har ikke bestemt oss for hvor ferden går videre per i dag.