Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Gresvig bruker norsk teknologipartner til ny Intersport-butikk

Gresvig bruker norsk teknologipartner til ny Intersport-butikk
Ulrik Prøitz, administrerende direktør i fluxLoop i Gresvigs nye pilotbutikk på Sandvika Storsenter.
therese.karlsrud.haugen

- En nettbutikkopplevelse i fysisk butikk.

ANNONSE

Torsdag denne uken åpnet Gresvig ny pilotbutikk med blant annet et Click&Collect-skap på Sandvika Storsenter. Lanseringen er en del av omprofileringen til Intersport, etter at selskapet la ned de to kjedene G-Sport og G-Max tidligere i år. 

LES OGSÃ…: Gresvig legger ned G-sport og G-max

Den nye Intersport-butikken skal skal blant annet by på sømløs digital integrering mellom nettbutikk, butikk og besøkende. Som teknologipartner har Gresvig valgt den norske teknologibedriften fluxLoop.

- Butikken i Sandvika er en pilot på det vi ser som fremtidens sportsbutikk, og som vår teknologipartner spiller fluxLoop en svært verdifull rolle i dette arbeidet. Neste skritt blir å rulle dette bredt ut når vi i tiden fremover gjør alle våre butikker i Norge om til Intersport-butikker. I tillegg er Sandvika en pilot for Intersport internasjonalt, sier Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør i Gresvig, i en pressemelding. 

In-store modus

fluxLoop ble startet i 2012, og hadde da et mål om revolusjonere fysisk retail, gjennom å forstå kunden bedre via deres bruk av smarttelefoner. I år har de lykkes med å levere på det nivået de har sett for seg, og er svært stolte over sitt nye samarbeid med Gresvig. 

Med samarbeidet skal butikken i Sandvika la kunden kunne bruke en egen in-store modus i kundeklubb-appen til Intersport, som skal gi en personlig handleopplevelse basert på hvor i butikken man beveger seg og hvilke behov man har. I tillegg skal de ansatte i butikken raskere kunne gi kundene tilgang til den ekspertisen de har mest behov for der og da. 

- Det er flere aspekter ved dette: De ansatte vil raskt kunne finne kunden der han eller hun befinner seg, i stedet for at kunden må lete rundt etter en ansatt å spørre. De ansatte vet umiddelbart hva kunden er på jakt etter, og er klare til å svare på spørsmål rundt dette. Man kan også tilpasse bemanningen etter soner i butikken, avhengig av hvor det er mest spørsmål og etterspørsel, noe som igjen kan være avhengig av sesong, forklarer Ulrik Prøitz, administrerende direktør i fluxLoop. 

- Nettbutikkopplevelse i fysisk butikk

Kunden skal også få lettere tilgang til mer informasjon om produktene de kikker på. 

– Ettersom vi har presis posisjon til kunden i butikk og de nærliggende produktene, kan vi vise detaljert produktinformasjon i appen der kunden står. Det blir svært enkelt for kunden å for eksempel sjekke størrelser og lagerstatus på produktene i hylla de står ved. Man oppnår en nettbutikkopplevelse i fysisk butikk, sier Ulrik.

På baksiden av kundeopplevelsen ligger det også noen fordeler for butikken, i form av kundeinnsikt, som i følge fluxLoop skal bidra til bedre bemanning, bedre planløsninger og riktig kompetansenivå til riktig tid. 

– Vi er veldig begeistret for å få muligheten til å ta del i denne reisen sammen med Intersport og gleder oss til å kunne være med å definere fremtidens sport-retail i Norge, avslutter Prøitz.

Del artikkel: