Den digitale helsekostbutikken Bodystore lanserer nå nettbutikk i Norge etter 20 år på det svenske markedet. Målet er å bli en av Nordens ledende nettaktører inne helesprodukter.
Bodystore eies av Health and Sports Nutrition Group HSNG AB, som er en del av Orkla-konsernet. HSNG eier også varemerkene Gymgrossisten, Star Nutrition og Fitness Market.
- At HSNG etablerer Bodystore også i Norge er viktig for oss og samtidig spennende. På denne måten kan vi ytterligere befeste vår posisjon som markedsleder, sier Johan Görgård, adm dir i HSNG, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Åpner nettbutikk i Norge etter stor etterspørsel
- Vi har samme mål
Bodystore har i dag nesten 200 000 kunder årlig på det svenske markedet med et sortiment på ca. 400 merkevarer fra over 100 leverandører.
- Bodystore tilbyr et bredt og innovativt sortiment innen helse og økologiske produkter som det lenge har vært interesse for i Norge. Å kunne tilby denne typen produkter til det norske markedet er fantastisk, sier Rickard Åstrand, ansvarlig for Bodystore i Sverige og Norge, i en pressemelding.
Den norske nettbutikken Bodystore.no ble nylig lansert med mer en 1200 produkter å velge mellom.
- Vi har samme mål i Norge som på det svenske markedet, nemlig å bygge langsiktige relasjoner med kundene våre. Det er gjennom nær dialog med dem vi kan prioritere å utvikle og forbedre de delene av butikken som blir mest verdsatt, sier Rickard Åstrand.