Kleskjeden Lindex rapporterer økt salgsvekst og sterkt resultat samt nye ekspansjonsplaner, når tallene for årets tredje kvartal legges frem.
Driftsresultatet økte med 12,5 millioner svenske kroner og landet på 123,2 millioner svenske kroner. Den sterke resultatforbedringen skjer delvis på grunn av minskede prisnedsettelser.
- Vi har hatt en positiv overgang til høstsesongen med et inspirerende og velbalansert sortiment som er verdsatt av kundene våre. Vi har økt gjennomsnittskjøpet og selger færre produkter til nedsatte priser. Vi fortsetter å ha gode resultater med økt salgsvekst i alle Lindex’ markeder, både i butikkene våre og på nett, sier konsernsjef Susanne Ehnbåge, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Zalando med milliardrekord og nytt bærekraftsløfte
Vokser mest på nett
Lindex økte sin totale salgsvekst i svenske kroner i tredje kvartal med 3 prosent og med 2,6 prosent i lokal valuta. men størst var salgsveksten på nett som økte med 24,4 prosent.
Nå avslører moteselskapet også at de planlegger å lansere netthandel i et av verdens største markeder - nemlig Kina.
- Vi har store ambisjoner for fremtidig vekst og kommer til å fokusere både på å utvikle vår nåværende virksomhet og benytte oss av nye muligheter. Kina er for eksempel et veldig spennende marked der vi ser et enormt potensiale og planlegger å lansere Lindex på nett, sier Susanne Ehnbåge.