Motegiganten kan vise til et sterkt tredje kvartal i år. Omsetningen deres økte med 26,7 prosent til drøye 17 milliarder svenske kroner, og resultatet landet på nærmere 73 millioner kroner. Kundebasen vokste med 17,5 prosent til 29,5 millioner aktive kunder, og nettsiden nådde for første gang over en milliard besøkende i løpet av det tredje kvartalet.
Økonimisjef i Zalando, David Schröder, forteller at det har vært et sterkt tredje kvartal for selskapet og at han ser frem mot den kommende tiden.
- Vi vokser i raskt tempo på alle markeder og håper å kunne beholde momentum og avslutte sterkt. Vi ser fram til å feire cyber week og de kommende helligdagene sammen med våre kunder, sier Schröder i en pressemelding.
LES OGSÅ: Lokket tusenvis til nyåpnet skjønnhetsbutikk
Ny bærekraftstrategi trådt i kraft
Zalando har en egen bærekraftstrategi ved navn do.MORE, hvor målet er å ha en positiv påvirkning på mennesker og planeten. I en pressemelding skriver selskapet at de med denne strategien plikter, fra og med i går, å være et karbonnøytralt selskap, med et netto CO2-avtrykk lik null ved sine egne driftsenheter og ved alle leveranser og returer.
Et av målene i den nye strategien er å kutte all engangsplast innen 2023, og de ønsker også innen den tid å designe egen emballasje for å redusere avfall og gjenbruke materialer.
Zign, Zalandos eget klesmerke, er også en del av do.MORE. Merket utvider fra sko til klær og selskapet har også her forpliktet seg å oppfylle kriteriene for bærekraft innen vår- og sommersesongen 2020.
LES OGSÅ: Zalando kjøper kundenes brukte klær på nett og selger de offline