Den 15.oktober lanserte faghandelen Fargerike nettbutikk, som skal være en del av et omfattende omnikanalprosjekt. Dette etter at selskapet skal ha kommet til leverandøren Northern Beat med et ønske om å først og fremst bli en god rådgiver i alle kanaler for dem som skal pusse opp.
- Et sentralt tema har vært hvordan vi skal snu fokus fra å selge malingsspann til å selge farger, skriver selskapet i en pressemelding.
Med sin splitter nye netthandel går også selskapet all in med Black Week i år, som er en voksende trend i netthandelen.
LES OGSÅ: Kjell & Company lanserer ny netthandel - skal gjenspeile opplevelsen i fysisk butikk
Kombinerer produkter og tjenester
Et viktig aspekt med Fargerike.no er at siden skal knytte produkter og tjenester sammen, som for eksempel innen maling, interiør og tapet, som ofte krever utførelse av kyndige fagfolk. Planen er å se på måter å tilby dette - også digitalt.
Samtidig skal nettbutikken være utstyrt for å svare på relevante spørsmål, på samme måte som kunden ville fått hjelp til om han eller hun gikk inn i en av Fargerikes fysisk butikker.
- Til forskjell fra en tradisjonell nettbutikk, handler en faghandel om at vi tilbyr deg en ekstra dimensjon i tillegg til produkter – nemlig gode faglige råd! Fargerike sine fysiske butikker har opplevd å knyttet tette bånd til sine kunder gjennom å være gode faglige rådgivere. En av de kritiske faktorene er de fysiske møtene, skriver selskapet.
Et av grepene selskapet er i ferd med å implementere nå er ekstra frakt-alternativer, ved hjelp av lokal utkjøring av hver enkelt butikk. Dette skal både bidra til større valgfrihet for kunden og nye inntektskilder til butikkene.