Vi har bedt noen av foredragsholderne under årets NXT-konferanse om å dele sine beste netthandelstips med norske nettbutikker.
Denne gangen er det Silje Landevåg, gründer av og frontfigur for nettbutikken, GetInspired, som skal dele hvordan hennes bedrift har klart å vinne kundenes hjerter ved å beholde personligheten fra liten til stor.
Get Inspired blir dessuten stadig større og offentliggjorde nylig regnskapet for 2018, som viste nok et rekordår med en omsetning på 231 millioner kroner samt et resultat på 16 millioner kroner. Dette er en vekst på 60 prosent og et forbedret resultat fra 10 millioner kroner i 2017.
Les også: Roger Holthe Olsen deler sine tre beste netthandelstips
1) Inspirerende og underholdende innhold
Produkt og pris kan alle kopiere, men ikke personligheten vår. For å nå målet om å vinne våre kunders hjerter er det derfor viktig å jobbe mye med innhold.
Eksempler på ting vi i GetInspired har gjort er videosnutter med nyttige løpetips og innspill til hvordan man kan bli bedre på ski med Therese Johaug. I tillegg fikk vi besøk av Therese, som hadde trening med oss på lageret - en smart kombinasjon siden vi da fikk vist frem både fresht treningstøy og hvor sporty gjeng vi er som jobber her. Før finaleuka i Farmen hadde vi også duell i melkespann med Kathrine Sørland.
Det er viktig å by på seg selv – selv om det innimellom innebærer at man driter seg ut foran kamera. For hey, den som intet gir, intet får!
2) Tydelige verdier
Når vi skulle bygge vårt eget klesmerke ønsket vi å ha en visjon om å være alle jenters heiagjeng. Hver sesong belyser vi derfor ulike temaer, om alt fra egenkjærlighet til det å skape balanse i eget liv. I tillegg har hvert enkelt produkt et budskap, som skal inspirere jentene våre.
Mangfold er viktig og derfor tilbyr vi størrelser helt opp til XXXL. Med dette klarer vi å fronte verdiene til GetInspired via Love It.
3) Unik personlig kommunikasjon
Hvordan man kommuniserer med kundene bør oppleves som personlig. I 2009 innførte vi "Venninnespråket" med hjerter og smileys, som er vår unike måte å kommunisere på.
Målet er at kundene skal få en opplevelse av at de snakker med ei venninne når de prater med oss - i alle våre kanaler. Det gjenspeiles når vi kommuniserer direkte med kundene gjennom chat, mail eller telefon, men også i inspirerende produkttekster og kule "takk for bestillingen"-tekster. Vi har jo alle retningslinjer, men det unike er at det likevel kan oppleves personlig.
Gå ikke glipp av: Mogens Møller deler sine 3 beste netthandelstips