Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ingen Black Friday hos IKEA

Clare Rodgers, CEO i IKEA Norge.
therese.karlsrud.haugen

"Helt naturlig for oss"

ANNONSE

For tredje året på rad velger IKEA å droppe Black Friday, som i følge møbelselskapet er et naturlig valg med tanke på deres klimamål. 

Vi jobber hver dag for å ha en positiv innvirkning på mennesker og miljø, med en ambisiøs målsetning om å være klimanøytrale innen 2030. Vi skal gjøre de mange menneskene i stand til å leve innenfor planetens begrensninger, og da er det helt naturlig for oss å droppe Black Friday, sier Clare Rodgers, CEO og CSO for IKEA Norge, til Ehandel. 

"Et stort ansvar"

Ved å boikotte Black Friday håper IKEA på å kunne utfordre og inspirere folk til en mer bærekraftig hverdag. 

IKEAs størrelse gir oss et stort ansvar og en stor mulighet til å gjøre en forskjell. Vi skal være en pådriver og inspirere de mange menneskene til å ta bærekraftige valg, sier Rodgers. 

For to år siden lanserte IKEA "Den store strammedagen", som var en oppfordring til kundene om å ta bedre vare på møblene sine ved å stramme de opp. Årets konsept er en videreføring av dette, men skal ha et mer kreativt fokus. 

Responsen fra i fjor og i forfjor har vært veldig positiv fra våre kunder.

LES OGSÅ: Dropper Black Friday for grønn GivingWeek

Hack Friday

Den 29. november kjører derfor IKEA Hack Friday, hvor det blant annet skal arrangeres workshop i varehuset der besøkende skal få tips og inspirasjon til hvordan man kan skal gi nytt liv til gamle møbler. 

I år strammer vi til Black Friday og utfordrer folk til å bli mer kreative med det de har i stedet for å kjøpe nytt.

Kundene blir stadig mer opptatt av miljø, og kravene til bedrifter blir høyere når det kommer til hvor bærekraftig de er. Likevel er det mange som ikke tenker over at de også selv kan ta grep. Dette vil IKEA bidra til med DIY-tips.  

Folk har lyst til å leve grønnere, men de synes ikke det er enkelt å få til i praksis. Det er erfaringen og innsikten IKEA har etter over 200 hjemmebesøk, der målet er å finne ut hvordan folk har det og ønsker å ha det hjemme.

Del artikkel: