Black Week er i full gang, og en av de som skal være med på salgsfesten er Sportamore, som forbereder seg på den største handelsdagen i selskapets historie førstkommende fredag.
LES OGSÅ: Skal slå Black Friday-rekorden på 4200 ordre i minuttet
Under selve Black Friday forventer sportsbutikken 20 prosent økning i salget sammenlignet med i fjor og fem ganger så mange besøkende som en normal fredag. Derfor har nettbutikken både utvidet kapasiteten og stresstestet systemet i forkant.
Det skjer en stor overføring til netthandel og hos Sportamore forventer vi oss ny besøksrekord på Black Friday. Vi regner med å selge 20 prosent flere varer enn i fjor, sier Johan Ryding, daglig leder i Sportamore, i en pressemelding.
I fjor skal Sportamore ha solgt seks tights i minuttet under Black Friday, men meddeler også at en hel del andre produkter pleier å være populære, slik som alpinutstyr, sportsklokker og sko.
I forkant av 2019 har vi planlagt innkjøpene over en lengre periode og forbedret samarbeidet med våre leverandører for å bedre kunne møte kundenes etterspørsel. Vi har skapt et spesielt Black Friday-sortiment med kraftig reduserte priser, sier Johan Ryding.
LES OGSÅ: Hvert sjette produkt ble dyrere under fjorårets Black Friday