Det tar tid for de som driver med mat på nett å bli lønnsomme. Matkasseleverandøren Godtlevergruppen, som tidligere het Brandhub, har der i mot knekt koden for å tjene penger selv om fjoråret endte i minus på bunnlinjen.
For regnskapet 2018 skal driftsresultatet ha endt på 10,9 millioner kroner, men grunnet avvikling i deler av virksomheten samt avskrivninger endte konsernet med underskudd på 6,3 millioner kroner etter skatt, rapporter E24.
Omsetningen skal samtidig ha gått ned fra 643 millioner i 2017 ned til 581 millioner kroner i fjor.
- Driften går med overskudd, og vi tjener penger, det har vært det viktigste for oss i denne fasen, sier Kjetil Graver, deleier og daglig leder for Godtlevertgruppen, til avisen.
Lunsjlevert-avvikling trakk ned
Fjoråret skal ha vært et år med stort fokus på å kutte kostnader for selskapet, som har valgt å avvikle det ett år gamle konseptet Lunsjlevert og satse mindre på lavprissatsningen sin Proviant. Dette for å ha fullt fokus på Adams Matkasse og Godtlevert, i følge E24.
- Jeg har lært at det første tapet som regel er det billigste, og vi valgte derfor å ikke satse videre på Lunsjlevert. Resultatet vårt hadde sett veldig bra ut hadde det ikke vært for avviklingen av Lunsjlevert, sier Graver.
Tidligere i år la også selskapet ned sitt Bergen-kontor for å samle hele virksomheten i Oslo, hvor de nå sikter mot 500 millioner kroner i omsetning samt lønnsom vekst fra og med høsten av.