Fjoråret gikk som forventet for Schibsted- og Amedia-eide Morgenlevering. Selskapet tjente ikke penger og i følge E24 skal den ferske hjemleveringstjenesten totalt ha tapt 17 millioner kroner.
Daglig leder for Morgenlevering, Sara Kjelstrup, understreker til avisen at det ofte er slik med startups og at selskapet også kjøpte opp konkursrammede Brødboksen til en verdi av 8,5 millioner kroner i fjor. Før avskrivninger skal resultatet for 2018 ha endt på minus 13 millioner kroner.
Inntektene skal på sin side ha endt på 52 millioner kroner i 2018, og kundebasen skal nå ha bikket 150 000 kunder. Hittil i år skal veksten ha økt med 40 prosent, og selskapet satser på svarte tall ved utkanten av 2019.
Vokser med ny app
Morgenlevering leverer alt fra nybakte brød og juice til roser og aviser på døra, og har også blitt kjent for å tilby frokost som gave til noen kundene ønsker å overraske i forbindelse med for eksempel bursdag eller morsdag.
Bestillingen skjer enten via nettsiden eller i selskapets nye app, som skal stå for mye av veksten.
- Det er veldig hyggelig og vi har levert godt over to millioner pakker siden vi ble formelt etablert i fjor. Det er godt over 200.000 som nå handler hos oss, men alle handler ikke hver måned og det svinger litt, forteller Sara Kjelstrup, til E24.