Fra og med 1.juli vil det svenske moteselskapet Tiger of Sweden ta full kontroll over det de anser som sine to viktigste markeder, Norge og Finland.Â
De to landene er noen av selskapets eldste eksportmarkeder siden tidlig 2000-tallet, og Tiger of Sweden har dermed bestemt seg for Ã¥ sette opp egne datterselskaper for de respektive landene. Det skriver selskapet i en pressemelding.Â
- Finland og Norge har siden tidlig 2000-tallet vært markeder der vi har jobbet gjennom byrÃ¥. NÃ¥ setter vi opp egne datterselskaper, sier Per HÃ¥kans, PR-sjef for Tiger of Sweden, i en mail.Â
Selskapet har bÃ¥de fysiske butikker og netthandel i samtlige nordiske land, hvor av netthandel har vært i fokus de siste Ã¥rene.Â
- VÃ¥r netthandel har i mange Ã¥r vært en av vÃ¥re fokusomrÃ¥der. Totalt har vi idag netthandel i ca. 20 land, hvor av majoriteten er europeiske.Â