Sportamore fikk en sterk start på Black Week, med 26 prosent flere besøkende og 36 prosent flere solgte varer.
Nå står det dog klart at netthandlerens Black Friday-salg ikke ble sterkt nok til at Sportamore skal kunne lykkes med å nå sine lønnsomhetsmål for året. Etter en svakere oktobermåned enn forventet var det nødvendig med et ekstra sterkt novembersalg for å kompensere, men slik ble det altså ikke.
November og Black Friday week har hatt en god utvikling, men ikke tilstrekkelig nok til å kompensere for kvartalets innledning. Vi tror dette innebærer at omsetningsutviklingen i fjerde kvartalet ikke kommer til å være tilstrekkelig for å realisere forventede stordriftsfordeler og effektivitet, skriver Sportamore i en pressemelding.
Ettersom det fjerde kvartalet så langt ikke ha nådd opp til forventningene antar Sportamore at resultatet for helåret kommer til å bli påvirket.
Dette medfører at driftsresultatet for fjerde kvartalet og helåret 2019 ikke lenger forventes å bli bedre sammenlignet med 2018.