Siden lanseringen i 2019 har mer enn 50 000 pakker blitt sendt med Svosj. NĂ¥ styrker frakttjenesten laget med bĂ¥de ny markedssjef fra SOS Barnebyer og produktsjef som kommer fra rollen som Create and Discover i Schibsted.
Svosj er eid av Schibsted, der brukerne kan abonnere pĂ¥ fri levering og fĂ¥ andre fordeler nĂ¥r de handler hos selskapets partnerbutikker. Eksempler er Boozt.com, Stormberg, Power, Lyko og Get Inspired med mange flere.
LES OGSĂ…: Schibsted om Svosj-tjenesten: "Vi tenker Ă¥ ta en god andel av Norges aktive netthandlere"
Den nye stillingen som markedssjef for Svosj er blitt utnevnt til Fatima Yusuf, som nylig har vært kampanjesjef i SOS Barnebyer og har tidligere erfaring fra blant annet Skatteetaten, Coop Norge og Statkraft.Â
Yusuf er en dyktig markedsfører med stor entusiasme og gjennomføringskraft. Som start-up sĂ¥ vi behovet for en som bĂ¥de kan tenke strategisk og være operativ. Det fant vi i Yusuf. Vi er stolt av Ă¥ fĂ¥ henne med pĂ¥ laget, og tror hennes positive energi kommer til Ă¥ smitte over pĂ¥ bĂ¥de kolleger, partnere og kunder. Sammen skal vi bygge Schibsteds neste store merkevare, sier Svosj-sjef Ă…dne Skjelstad, i en pressemelding.Â
LES OGSĂ…: Ny XXL-sjef skal gjenreise tilliten: "Ingen quick fix"
Produktsjef fra egne rekker
Samtidig er Cihan Sen pĂ¥ plass som ny produktsjef, som er hentet fra tilsvarende stilling for Create and Discover fra egne rekker i Schibsted. Han har tidligere erfaring fra FinTech-selskapet Curve i London, og har jobbet med fusjoner og oppkjøp innenfor ulike industrier.Â
Sen er allerede i gang i sin nye rolle.
Jeg er utrolig glad for Ă¥ fĂ¥ bli en del av det fantastiske teamet som jobber med Svosj. Jeg er imponert over alt de har oppnĂ¥dd pĂ¥ sĂ¥ kort tid, og ser virkelig frem til Ă¥ bidra til at Svosj fortsetter Ă¥ vokse fremover, sier Sen.Â