Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Norrøna inngår nytt samarbeid - satser på reiseliv

Daglig leder Jørgen Jørgensen, markedsdirektør Martin Lien og viseadm. direktør Espen F. Engelstad. Fra Handelskonferansen 2018.
Bilde: Kilian Munch
therese.karlsrud.haugen

Klesbutikker blir reisebyråer.

ANNONSE

Klesmerket Norrøna slår seg sammen med Hvitserk of Norway, og for et nytt bein å stå på i en ellers tøff sportsbransje. Sammen skal de to tilby opplevelsesreiser i Norge.

For et par år siden bestemte vi oss for at Norrøna skal tilby naturopplevelser i tillegg til produkter. Den nye sammenslåingen gir et solid grunnlag for å få til dette, og gjør oss i stand til å ønske alle velkomme vår unike norske natur og kulturarv - i utstyr som tåler alt vårt langstrakte land har å by på, skriver selskapet på sin nettside.

LES OGSÅ: Norrøna relanserer Whiteout og satser på direktesalg

Hvitserk har over 40 års erfaring med å arrangere unike opplevelsesreiser verden rundt, men startet å arrangere turer i Norge for rundt ti år siden. Dette la de inn i et eget selskap med navnet Hvitserk of Norway. Det er dette selskapet Norrøna nå blir majoritetsaksjonær i.

Dette er starten på et spennende eventyr innen opplevelsesreiser for Norrøna. Det er et viktig skritt i den videre utviklingen av Hvitserk of Norway, heretter Norrøna Hvitserk Adventure, mot å bli den ledende leverandøren av unike friluftsopplevelser for små grupper. Vi ser frem til å organisere eksklusive turer i Norge for våre forbrukere fra hele verden, og gi dem de riktige klærne å ha på seg, sier Jørgen Jørgensen, daglig leder og eier av Norrøna, i en kommentar.

LES OGSÅ: Ny XXL-sjef skal gjenreise tilliten: - "Ingen quick fix"

Store ambisjoner

Fra nå av er det altså mulig å booke reiser gjennom Norrønas nettsider sammen med riktig friluftsutstyr.

Til E24 meddeler selskapet at også de fysiske butikkene skal fungere som reisebyråer ved siden av klessalget etterhvert, og at de på sikt kan tenke seg å bygge hotell i Lofoten.

Man må gjøre butikken til en destinasjon. Desto flere elementer vi kan legge til i butikken som gjør den spennende, desto bedre er det, sier markedsdirektør Martin Lien, til E24.

Del artikkel: