For en liten stund tilbake gikk Felleskjøpet inn som storeier i Dyrekassen.no. Dette skal ha vært en strategisk viktig investering for å bygge ytterligere på selskapets posisjon innen digital handel i Norden.
Et annet samarbeid som også skal styrke Fellekjøpets digitale fremtid er en helt ny netthandelsløsning, utviklet av Epinova og søsterselskapet Northern Beat, som stakk av med seieren i konkurransen mot en rekke andre konsulentselskaper.
- Epinova har lang erfaring innenfor utvikling av netthandelsplattformer, gode referanser og ikke minst en fremoverlent holdning til digital utvikling. De viste god kommunikasjon fra start og har vært lette å bygge en relasjon til, sier Hanne Christine Liljeroth, Prosjektleder Felleskjøpet Agri, i en pressemelding.
Knutepunkt for digitale tjenester
Tanken med den nye plattformen er at den skal være et knutepunkt for alle digitale tjenester, som Felleskjøpet Norge og Granngården i Sverige tilbyr sine kunder - både i butikk og på nett.
Når den nye løsningen skal stå klar er foreløpig uvisst.
- For oss var det viktig å finne en langsiktig partner, og samarbeidet med Epinova blir en viktig brikke i jobben med å nå våre mål i årene som kommer, Liljeroth.