Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Kraftig vekst for Helthjem - nĂ¥ styrker de laget

Anne-Stine Talseth gĂ¥r inn i stillingen som produkteier for private tjenester i Helthjem.
therese.karlsrud.haugen

Ă˜ker gjenbruksfokuset.

ANNONSE

Helthjem oppsummerer fjorĂ¥ret som fantastisk, og kan vise til en dobling i volum og omsetning. Spesielt stor skal veksten ha vært innen tjenesten meg-til-deg, som har økt med over 2000 prosent det siste Ă¥ret, takket være et økt miljøfokus i samfunnet.

Helthjem totalt oppnĂ¥dde 131% av budsjett, sĂ¥ kan trygt si vi har hatt en god vekst. Sammenlignet med 2018 sĂ¥ ser vi en dobling av volum og omsetning, skriver Andre Braathen, presseansvarlig i Helthjem, i en mail til Ehandel.

LES OGSĂ…: Ny returløsning pĂ¥ nettbutikker

Meg-til-deg er en tjeneste mellom privatpersoner, der varene sendes og mottas fra egen dørmatte. I følge logistikkselskapet viser undersøkelser at 85 prosent av meg-til-deg-brukerne sender ting de selger brukt. NĂ¥ øker Schibsted, Amedia og Polaris sin distribusjonssatsning Helthjem gjenbruksfokuset ytterligere og henter nye krefter til teamet.

Det siste Ă¥ret har vært helt fantastisk, og vi har opplevd en eventyrlig vekst. Med vĂ¥r satsning pĂ¥ gjenbruks- og sirkulærøkonomi, har meg-til-deg tjenesten vokst med over 2000% det siste Ă¥ret. NĂ¥ skal vi jobbe videre for Ă¥ bli den beste fasilitatoren for gjenbruk, og derfor styrker vi laget med en drivende dyktig produkteier, sier daglig leder i Helthjem, Anders Angen, i en pressemelding. 

LES OGSĂ…: Motekjempe inngĂ¥r samarbeid med Helthjem

Skal gjøre gjenbruk enda enklere

Det er Anne-Stine Talseth til stillingen som nĂ¥ blir Helthjems produkteier for private tjenester, som omfatter meg-til-deg. Hun har erfaring fra Adecco Gruppen i Norden, hvor siste rolle var Head of Digital for Adecco-konsernet i Norge. 

Meg-til-deg tjenesten har virkelig tatt av det siste Ă¥ret, og jeg gleder meg til Ă¥ bli med videre pĂ¥ reisen. I rollen som produkteier skal jeg jobbe for Ă¥ gjøre det enda enklere for privatpersoner Ă¥ kjøpe og selge brukt – i tillegg til Ă¥ legge til rette for nye konsepter innen sirkulærøkonomi. Dette er bĂ¥de bedre for miljøet og noe vi vet stadig flere av kundene vĂ¥re er opptatt av, sier Talseth.

Helthjem har allerede partnere som Finn, Tise, Bookis, Fjong og Røde Kors, som alle jobber for Ă¥ gjøre det enklere med gjenbruk. NĂ¥ satser selskapet ytterligere pĂ¥ bruktsalg, reparasjon og resirkulering.

Fremover vil vi ha et spesielt fokus pĂ¥ bruktsalg, reparasjon, leie og resirkulering, ogsĂ¥ gjennom samarbeid med de viktigste aktørene pĂ¥ feltet, avslutter Talseth.

Del artikkel: