Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

H&M oppdaterer kundeklubben med nytt navn og innhold

Motegigantens tre satsingsområder for videre vekst
H&M lanserer digitale kvitteringer i fysisk butikk.
Foto: H&M
therese.karlsrud.haugen

Lanserer digitale kvitteringer i fysiske butikker.

ANNONSE

For ett år siden innførte H&M fri frakt og retur i nettbutikken for sine kundeklubbmedlemmer. Dette tilbudet består fremdeles, men ordren må nå overstige et visst beløp, opplyser flere svenske medier. 

Les også: Innfører fri frakt og retur for sine mest trofaste kunder

Beløpsgrensen innføres i forbindelse med forandringene i kundeklubben H&M Club, som nå har blitt til H&M Member. I tillegg til et navnbytte blir også digitale kvitteringer tilgjengelig ved kjøp i butikk.

Det har kun vært H&Ms nettbutikk som har tilbudt digitale kvitteringer, men nå er tanken at alle kvitteringer skal samles på ett sted, uavhengig av om kjøpet skjer i fysisk butikk eller på nett.

Miljøvennlig

Samtidig som den nye satsingen skal gjøre det lettere for kundene å holde styr på kvitteringer samt returnere varer, er det også et steg i riktig retning med tanke på miljøet.

- Selvsagt er håpet også at den nye digitale løsningen kommer til å minske mengden fysiske kvitteringer, som brukes slik at vi sammen med våre kunder kan gjøre noe bra for miljøet, sier Amanda Larsson, pressekontakt i H&M, til Market.se.

- En rekke forandringer

Den oppdaterte kundeklubben skal samtidig få et nytt utseende, samt et poengsystem for medlemmene.

- Selvfølgelig innebærer den nye lanseringen en rekke andre forandringer også, som en ny visuell look og at man som kunde skal kunne samle poeng på flere måter enn å handle, for eksempel gjennom å rangere sine online-kjøp eller gjennom å ferdigstille sin medlemsprofil, ser Amanda Larsson. 

Les også: Nesten alle størrelser utsolgt - her er H&Ms strategi

Del artikkel: