Som en del av Vita-kjedens nyeste strategi slås nå Vita og Vita Exclusive sammen til en merkevare. Blant annet satser selskapet på å bli bedre rustet digitalt. Det opplyser Kampanje.
Et ledd i arbeidet med netthandel ble gjort i fjor, da Kristina Johansson gikk inn i rollen som administrerende direktør, etter 18 år med ledererfaring i Ikea. Hittil har hun brukt mye av tiden på å bygge en digitalavdeling.
Per dags dato står Vitas netthandel for en relativt liten del av selskapets totale omsetning. Nærmere bestemt 3 prosent.
I 2017 skal omsetningveksten ha vært på 1,5 prosent til 1,289 milliarder kroner, skriver nettstedet, da tallene for i fjor ikke er talte. Dersom man anslår 1,3 milliarder for 2018, står Vita.no for 39 millioner kroner hypotetisk sett.
For 2019 er uansett målet å minst doble dagens tre prosent.
- Vi har ambisjon om å ha mellom 7-8 prosent i år, og det er vi på god vei til å nå, sier Kristina Johansson, til Kampanje.