Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Vita skal doble omsetningen på nett med ny strategi

Vita skal doble omsetningen på nett med ny strategi
Vita Exclusive og Vita blir til ett.
Foto: Istock
therese.karlsrud.haugen

Ny sjef bygger digitalavdeling og slår sammen merkevarene.

ANNONSE

Som en del av Vita-kjedens nyeste strategi slås nå Vita og Vita Exclusive sammen til en merkevare. Blant annet satser selskapet på å bli bedre rustet digitalt. Det opplyser Kampanje.

Et ledd i arbeidet med netthandel ble gjort i fjor, da Kristina Johansson gikk inn i rollen som administrerende direktør, etter 18 år med ledererfaring i Ikea. Hittil har hun brukt mye av tiden på å bygge en digitalavdeling. 

Per dags dato står Vitas netthandel for en relativt liten del av selskapets totale omsetning. Nærmere bestemt 3 prosent.

I 2017 skal omsetningveksten ha vært på 1,5 prosent til 1,289 milliarder kroner, skriver nettstedet, da tallene for i fjor ikke er talte. Dersom man anslår 1,3 milliarder for 2018, står Vita.no for 39 millioner kroner hypotetisk sett. 

For 2019 er uansett målet å minst doble dagens tre prosent.

- Vi har ambisjon om å ha mellom 7-8 prosent i år, og det er vi på god vei til å nå, sier Kristina Johansson, til Kampanje. 

Del artikkel: