Det stilles stadig høyere krav til raske leveringer i netthandelen, noe som også er et av de mest kritiske konkurransefaktorene til selskapet bak nettsuksessen Blivakker.
NÃ¥ skal imidlertid Brandsdal Group ha firedoblet ordrekapasiteten og lyktes med Ã¥ presse leveringstiden til et minimum. Her har ITO-anlegget med interntransport og sorteringsanlegg vært solide bidragsytere.Â
Et nytt logistikksenter på ti etasjer stod i 2017 ferdigstilt i gründer Einar Øgrey Brandsdals hjemby, Kristiansand. Her er det idag 32 lokasjoner fordelt på 17 000 pallplasser med rundt 15 000 varelinjer. Det har en teoretisk pakkekapasitet på 30 ordrer i minuttet, og har på det meste produsert rundt 12.000 ordrer på en dag.
Levering samme dag
Brandsdal Group driver nettbutikkene Blivakker, Netthandelen, Ingarden, Brandsdal og Cocopanda, men det er kosmetikkprodukter fra Blivakker.no som stÃ¥r for den største delen av leveransene.Â
For Ã¥ minimere leveringstiden ytterligere deltar Brandsdal Group ogsÃ¥ i et pilotprosjekt med Posten, der RFID-merking for transport gir unike sporingsmuligheter og hjelper kundene til Ã¥ faktisk fÃ¥ varene levert i postkassen samme dag som bestillingen er blitt foretatt. Â
- Netthandelskunder er ikke mer tÃ¥lmodige enn andre kunder, og noen ganger virker det som om de forventer at varene kommer ut av skjermen sÃ¥ snart bestillingen er foretatt. Dit kommer vi nok aldri, men vi jobber definitivt med saken, sier logistikkdirektør Thor Molle og teamleder Bjørn Inge Kiledal Bertelsen i Brandsdal Group, i en pressemelding.Â