Det skjer store satsninger rundt Eirik Fuglestad, og de fem nettbutikkene han driver om dagen.
Ikke nok med "netthandelsunivers" i Rogaland og det helt nye konseptet Skadedyret.no, samlokaliserer nå Kitch´n og Tilbords lageret til sine nettbutikker. Det vil i forbindelse med dette også tiltre flere nye ansatte.
Les også: Motehus og Strikkemekka omsatte for 93 MNOK - nå lanserer nettgründeren nytt konsept
Kan bli mye
Fuglestad startet å jobbe i Kitch´n i 2009, men fikk en mer definert rolle som Netthandelsleder i 2018. Tilbords begynte han først å jobbe med i mai i fjor. Han innrømmer dog at fem nettbutikker kan bli mye, og vil nå gå inn i en mer strategisk stilling i Kitch´n og Tilbords.
- Jeg har ikke kapasitet til så mye operativt ansvar som jeg har nå, men kommer til å jobbe tett med overordnede prosjekter fremover i Kitch´n og Tilbords, sier Eirik Fuglestad, til eHandel.com.
Fra 1200 til 3500 kvm
Begge kjøkkenkonseptene har frem til nå hatt hvert sitt lager i Rogaland på totale 1200 kvm. Dette blir nå til ett 3500 kvm stort lager, med kapasitet til en dobling på 7000 kvm.
Kitch´n og Tilbords har en hel del til felles. Begge eies delvis av samme selskap, begge selger kjøkkenutstyr, og begge nettbutikkene drives av samme mann. Nå skal altså lagerplassen også deles. Dette skal imidlertid ikke være noe tegn på sammenslåing av de to konseptene.
- Kitch´n og Tilbords er to helt frittstående konsepter, og nå er planen at det skal bli et enda klarere skille enn før. Kitch´n er en ren kjøkkenbutikk, mens Tilbords er mer en interiør og kjøkken aktør.
Bare det siste halvåret skal trykket i de to nettbutikkene ha vokst ekstremt. Med sammenslåingen er tanken å skape store synergier.
- Vi satser på mange positive synergier med å slå sammen de to lagrene.
Sikter mot 500 millioner på nett
I tillegg til nytt storlager, vil det også ansettes tre-fire nye personer til stillinger som blant annet ny netthandelsleder, lagersjef og digital markedsfører.
- Vi prøver å bevare både butikker og netthandel, hvor av klikk og hent er en av våre strategiske løsninger. Vi merker at dette blir en stadig større del. Kundene bestiller på nett og betaler og henter i butikk.
- Ha dere noen flere mål eller satsninger på gang?
- Vi jobber i stor grad etter kortsiktige mål, men håper å nå 400-500 millioner i omsetning på nett innen få år.