Nettbutikken Milrab henter inn Jo Holmsen fra VG til rollen som Chief Brand Officer. Han blir ansvarlig for merkevaren til nettbutikken, og vil i tillegg lede selskapets nye storsatsing på utvikling av nye merkevarer innen sport og fritid.
Holmsen har jobbet som forretningsutvikler i VG i drøyt ett år, og jobbet med merkevarer i Procter & Gamble i Genève fem år før dette.
Sportsbransjen har mange likhetstrekk med mediebransjen. De tradisjonelle aktørene sliter med omstillingen, mens omsetningen i nyere kanaler fortsetter Ã¥ øke kraftig. Jeg ser pÃ¥ dette som en kjempespennende mulighet, sier Jo Holmsen, i en pressemelding.Â
LES OGSÅ: Ny TV-serie får inn nettbutikk som hovedsponsor: "Ganske uvanlig"
Milrab ble etablert i 2006 og er leverandør av personlig utstyr tilpasset friluftsliv, sport, trening og taktisk bruk. Selskapet har 32 ansatte og har siden 2016 mer enn tredoblet de Ã¥rlige inntektene til over 150 millioner kroner.Â
Holmsen har den unike kombinasjonen av digital teft, strategisk tenkning og erfaring fra utvikling av internasjonale merkevarer. Han fÃ¥r en viktig rolle i et selskap som er i sterk vekst og har hÃ¥rete ambisjoner. Vi er heldige som har fÃ¥tt han med pÃ¥ laget, sier Lars Aglen, daglig leder i Milrab.Â