Netthandelen øker og det er Ã¥penbart at stadig flere ser nytten av Ã¥ bestille varer pÃ¥ nettet. Ny forskning tyder imidlertid pÃ¥ at konseptet er desto mer attraktivt etter et glass vin eller to.Â
I følge en undersøkelse, som trekkes frem i avisen Mashable bruker gjennomsnittsamerikaneren 400 dollar i året på netthandel etter de har drukket alkohol.
Undersøkelsen omfatter dog bare personer som drikker alkohol, men om man skulle tenke seg at tallene var representative for alle voksne amerikanere, hadde nettkjøp i beruset tilstand stÃ¥tt for 48 milliarder dollar i Ã¥ret. Kun i USA. Dette tilsvarer omtrent 420 milliarder norske kroner.Â
Mote og Amazon lokker
Den aktuelle undersøkelsen, som har blitt utført av The Hustle, konstaterer at en stor del av de alkoholpåvirkede kjøpene dreier seg om klær av ulike slag. Det absolutte flertallet av forbrukerne som har deltatt i undersøkelsen sier at de helst handler fra Amazon når de har fått i seg alkohol. Deretter følger Ebay og Etzy, som også oppgis å lokke til seg en god del berusede kunder.
NÃ¥r det er nevnt er Amazon sÃ¥ klart et populært valg i USA, uansett om forbrukeren har drukket eller er nykter. Nye tall fra nyhetskanalen CNBC viser at 74 prosent av amerikanerne gÃ¥r direkte til Amazon nÃ¥r de er ute etter Ã¥ kjøpe et spesifikt produkt.Â