Salg av utstyr til hjemmekontor har fått en eksplosjon hos Power etter coronautbruddet. Det vi si produkter som PC-skjermer, tastaturer og mus.
Pågangen er stor, og sammenliknet med normalen har vi økt salget med 400 %, sier administrerende direktør i Power, Anders Nilsen, i en pressemelding.
Nilsen sier de ser at varegrupper til hjemmeunderholdning også er svært høyt etterspurt nå.
Mange forventer å tilbringe mye tid i hjemmet fremover, og varegrupper som TV-spill og gaming, TV og nettbrett topper søkestatistikken på power.no akkurat nå.
LES OGSÅ: Kraftig vekst for Farmasiet: "Salgsrekord fire måneder på rad"
Oppbevaring av «hamstret» mat
Det har også blitt registrert at mange matbutikker har opplevd hamstring. I de forbindelse har Power opplevd økt etterspørsel av matoppbevaringsprodukter.
Vi ser et økt salg av frysebokser, noe som man kan anta har sammenheng med at mange har «bunkret opp» med mat de siste dagene.
LES OGSÅ: Viruset fører til handelsfest hos sminkegiganten: "Ellevill vekst"
Power-sjefen kan berolige med at selskapet får inn flere partier med hjemmekontor-utstyr på mandag.
Vi forventer også at etterspørselen av vaskemaskiner og renholdsprodukter vil øke i tråd med at mange skal bruke mer tid hjemme, og har derfor sikret oss god tilgang på disse varene, sier han.