ANNONSE

Motemagasin lanserer nettbutikk

ELLE lanserer nettbutikk i samarbeid med Miinto.
ELLE
Linn Adine Andersen

Magasinet ELLE følger opp sin digitale satsing med nettbutikk.

ANNONSE

Motemagasinet ELLE lanserer i samarbeid med Miinto nettbutikken ELLE x miinto. Magasinet har siden 1997 holdt sine lesere oppdatert på det meste innen blant annet mote og skjønnhet, og de siste to årene har de satset digitalt. Nå følger lansering av nettbutikk, som en del av den digitale satsingen.

Dette er noe helt nytt som vi har samarbeidet med miinto om, og endelig kan vi dele nyheten med ELLEs lesere, sier sjefredaktør Petra Middelthon, i en pressemelding.

Moteplattformen Miinto selger produkter fra lokale merkevarer, og representerer over 2000 uavhengige motebutikker. Over 400 av disse butikkene er norske. I tillegg til produkter fra merker som Ganni, Marc Jacobs og By Malene Birger, vil man også kunne finne brukte produkter i deres vintage-seksjon.

LES OGSÅ: De skal ta hånd om logistikken når Miinto storsatser i Norge

Kortreist netthandel

Digitalredaktør i ELLE, Julie Marlen Engel Jenssen Leirvåg, sier de er opptatte av å støtte norsk handel, og at de har utviklet en brukervennlig nettbutikk som skal gjøre handleturen kjapp, trygg og enkel.

Dette er en mer kortreist måte å handle på nett på, og vi i ELLE er veldig opptatte av å støtte den norske handelsstanden. At fysiske butikker sliter etter at netthandelen tok av, er dessverre et faktum, men ved å handle på ELLE x miinto støtter du de fysiske butikkene. I tillegg er nettbutikken utrolig brukervennlig, det er få trinn fra handlekurv til varen er bestilt og levering og returnering er rask, trygg og enkel, sier Julie Marlen Engel Jenssen Leirvåg.

LES OGSÅ: H&M stenger over 1000 butikker - henviser kunder til netthandelen

Markedssjef i Miinto Norge sier de er stolte over å få samarbeide med ELLE, og mener lanseringen av ELLE x miinto sier mye om fremtidens retail, hvor lokale varer og klesprodusenter skal bli prioritert fremfor varer fra utlandet.

Det er noe helt annet enn hva våre konkurrenter på kontinentet gjør. Dette er definitivt en merkedag for magasinbransjen. Jeg vil gratulere hele ELLE teamet for en super entreprenørånd så langt og jeg ser frem til å lære mer om hva leserne synes om konseptet, sier markedssjef i Miinto Norge.

Del artikkel: