ANNONSE

Frivillige markedsførere skal hjelpe nettbutikker gjennom krisen

Christopher Espeland Aitken, sjef for INEVO i Stavanger.
therese.karlsrud.haugen

Stiller til dugnadstjeneste.

ANNONSE

Det som i utgangspunktet skulle bli en møteplass for jobbsøkende studenter og markedsførere er nå lansert som en gratis dugnadstjeneste for norske nettbutikker og andre bedrifter som trenger hjelp med markedsføring under coronakrisen.

Plattformen kalles Digitalboost.no og er for bedrifter som trenger hjelp med markedsføring av digitale markedsførere nå mens verden er snudd på hodet.

LES OGSÅ: PostNord tidobler kapasiteten på hjemlevering

"Følte jeg måtte gjøre noe"

Så langt skal 20 frivillige ha meldt seg til dugnaden, som Christopher Espeland Aitken fra markedsføringsbyrået INEVO har satt i gang. Nå oppfordrer han nettbutikker som trenger hjelp med markedsføringen om å ta kontakt for å holde hjulene i gang.

I utgangspunktet hadde jeg en halvferdig møteplass for studenter og markedsførere som ville finne seg drømmejobben og bedrifter som ville ansette flinke digitale markedsførere liggende. Når jeg så alle permitteringene av markedsførere sist uke og det gikk opp et lys om at jeg kunne legge til en dugnadstjeneste på "job boardet" mitt følte jeg bare at jeg måtte gjøre noe. Natten til tirsdag og tirsdagskveld gikk til å legge til den mest nødvendige funksjonaliteten før jeg lanserte på onsdag, forteller Aitken, som er sjef for INEVO i Stavanger, til Ehandel.

LES OGSÅ: Nettbutikk gikk viralt etter såpevideo - fikk 10 millioner visninger

Best på dugnad

Tjenesten fungerer ved at de bedrifter som vil be om dugnad fyller ut et skjema på nettsiden, hvor en beskjed går ut til alle frivillige på Digital Boost sin Slack. De som vil hjelpe til med prosjektet samler seg, og tar kontakt med den aktuelle bedriften.

Det har aldri vært en bedre tid til å bevise verden at Norge er best på dugnad - det gjelder i stor grad også digitale hoder, sier Frode Vik, daglig leder i INEVO.

Del artikkel: