I november 2015 tok den svenske netthandelen Bluebox steget inn på det norske markedet. Netthandelen selger alt fra fra interiør til godteri og spill med mer. Ambisjonen var å selge morsomme gaver til det norske folk, og komme i gang med salget i tide til årets julehandel.
Ga ikke ønskelig resultat
Det viser seg at selskapet ikke fikk helt napp på det norske markedet med Blueboxshop.no, og avslører at de nå har valgt å legge ned. Den norske nettbutikken ble stengt for en liten stund tilbake, da det viste seg å være mer ressurskrevende å etablere seg i Norge enn forventet.
- Siden ble lagt ned ved slutten av fjoråret. Vi ga det tre år på å bli lønnsomme, og ettersom satsningen ikke genererte ønskelig resultat under den tiden kuttet vi den ut, sier Bluebox-gründer Charlotta Lannerheim til vår søsternettside Ehandel.se.
Skal bruke ressursene i Sverige
Buebox takker sine norske kunder for "denne gangen", men et snart gjensyn er nok ikke Ã¥ forvente.Â
- Det tok for mye ressurser i bÃ¥de tid og penger - ressurser som vi fÃ¥r bedre avkastning av pÃ¥ den svenske siden rett og slett, sier Lannerheim.Â