Det er gründeren Anders Steen Selvig som stÃ¥r bak konseptet Comfyballs, som ble lansert i 2013 og selges av Netthandelsgruppen via Comfyballs.no.Â
Les også: Nisjekonseptet til Anders har tatt et realt ballegrep på trusemarkedet i Norge
Siden lansering har det skjedd en kraftig økning i salget av Selvig og konas selvutviklede herretruser, hvor fjoråret skal ha resultert i å bli et rekordår med hele 202 000 solgte enheter, opplyser DN.
Selskapet selger ogsÃ¥ noe dameundertøy, som i følge avisen skal ha stÃ¥tt for rundt 5000 av de solgte enhetene i 2018.Â
Selvigs selskap Tonic Brands, som ble etablert i 2012, skal i 2018 ha omsatt for litt under 13 millioner kroner, samt endt opp pÃ¥ resultatet 3,6 millioner kroner i brutto. Â
- Undertøy er et kjempemarked
Sammen med Netthandelsgruppen er Comfyballs nå godt etablert i et lager i Sverige, som er et marked de ønsker å satse tungt på fremover. De har også distributører i Finland, Danmark, Sveits, England og Nederland.
– Da jeg startet, undersøkte jeg herretrusemarkedet i Norge og fant ut at det ble importert mellom 10 og 12 millioner enheter i Ã¥ret. I aldersgruppen 18 til 80 Ã¥r er det cirka to millioner menn i Norge. Det medfører at de kjøper mellom fem og seks herreundertøy i Ã¥ret. Det er det norske markedet. Dersom vi kan fortsette Ã¥ lage undertøy av høy kvalitet som kundene er fornøyd med ogsÃ¥ i nye markeder, kan vi drive med dette i mange Ã¥r, sier Anders Selvig til DN.Â
Tanken er å ekspandere ytterligere for å bli godt etablert i både Europa og USA.
- Om fem Ã¥r skal vi være godt etablert i Europa og i USA og selge kun undertøy hvor herretruser utgjør, som i dag, 98 prosent av salget. Undertøy er et kjempemarked. Alle bruker det jo, sier Selvig til avisen.Â