Da Lindex-sjef Camilla Pedersen gikk inn i rollen som daglig leder i selskapet for omtrent ett år siden, var den svenske kleskjeden inne i en svak periode. Det skal ha snudd betraktelig.
For et par uker siden meddelte Lindex sine tall for fjerde kvartal og hele året 2018, der resultatet for hele selskapet i fjor ble doblet sammenlignet med året før.
Les også: Lindex doblet resultatet - økte lønnsomheten på alle markeder
For den norske virksomheten skal resultatet ha endt på positive 22,5 millioner kroner i 2018, fra et underskudd på 54 millioner kroner i 2017, opplyser E24.
Vokser raskest på nett i Norge
I følge Pedersen er den norske nettbutikken selskapets største målt i omsetning, og vokser raskere på nett her enn i nabolandene.
- Vi har i baktanken at kunden allerede har vært på nett og sjekket utvalget, derfor vil vi hun skal kjenne seg igjen i butikken etter å ha vært på nett og sjekket, sier Pedersen til avisen.
Sammenlignet med andre konkurrenter i bransjen er Lindex ikke så store på nett, og Pedersen mener det nå er butikkene som står for veksten.
– Det digitale koster mange penger, men det er opplæring og dyktigere ansatte i butikkene som skaper vekst akkurat nå.