H&M har lagt frem tallene for 2019, og omsetter nå for 5,085 milliarder svenske kroner på det norske markedet. Det er opp fra 4,964 milliarder i 2018. Allerede i desember gikk selskapet ut med totalomsetningen for alle markeder, som økte med 11 prosent og landet på 233 milliarder kroner i fjor.
Veksten er drevet av både fysisk og digitalt salg, med en sterk vekst i netthandelen på 24 prosent og 18 prosent i lokal valuta, skriver H&M i årsrapporten.
LES OGSÅ: H&M oppsummerer fjerde kvartal og helåret - økte med 11 prosent
I dag driver H&M Group merkevarene H&M, Cos, Weekday, Monki, H&M Home, Other stories, Arket og Afound, som utgjør totalt 196 nettbutikker på alle markeder.
Ekspansjon
I 2020 planlegger H&M Group å åpne 200 nye butikker, samtidig som 175 butikker vil stenge. Samtidig fortsetter motegiganten sin ekspansjon på nett.
Vi ser frem til å åpne H&M på nett i Australia i løpet av året og lansere H&M på markedsplassen SSG.com i Sør-Korea, skriver H&M.
LES OGSÅ: H&M slipper inn konkurrentene - her er selskapets nye satsing
Tidligere i år ble det kjent at Stefan Persson går av som CEO, og at han overlater rollen til Helena Helmersson.
Konsernet går en lys tid i møte og jeg er sikker i min sak på å overlate denne posisjonen til Helena, som sammen med kolleger over hele verden, vil drive vår etablerte plan videre og utvikle H&M Group for fremtiden, sier Persson i en kommentar.