Selskapet Kabooki, som står bak leketøysgiganten Lego sitt klesmerke Lego Wear, åpnet nylig pop-up butikk i London. Denne skulle dog vise seg å være noe uten om det vanlige.
Butikken var nemlig helt tom for varer, og det eneste innholdet var en QR-kode fra Snapchat.
Ny form for omnikanal
De besøkende kunne via telefonen og QR-koden gå inn i butikken med hjelp av AR (utvidet virkelighet). Det som ble presentert i den virtuelle butikken var Lego Wears siste kolleksjon for voksne, som ble vist frem på virtuelle Lego-mannekenger.
- Vi er en innovativ og leken merkevare i hjertet, og en del av det er å utforske nye digitale kanaler og teknologi, kommenterte Lego Group.
Det skal ha vært det digitale byrået We Are Social, som stod bak AR-butikken. Klærne som kundene eventuelt likte, kunne handles via Lego Wears netthandel.
AR-butikken hadde en kobling til Legowear.com, og kundenes kjøp ble levert direkte hjem. Utover klesplagg skal AR-butikken også ha bydd på blant annet en virtuell DJ samt spilleautomater.