For Ã¥ rette fokus pÃ¥ norsk mote og design inviterer betalingsgiganten Klarna nÃ¥ til et moteevent pÃ¥ Sentralen i Oslo 8.mars.Â
Selskapet som spesialiserer seg pÃ¥ betalingsløsninger over nett, vil med arrangementet hylle motebransjen de samarbeider sÃ¥ godt med.Â
- En stor del av de 4500 norske nettbutikkene Klarna samarbeider med tilhører mote-, skjønnhet- og livsstilsegmentet. Det føles derfor riktig og naturlig Ã¥ sette fokus pÃ¥ noen av de mest spennende designerne som finnes i Norge, sier markedsdirektør i Klarna, Thomas Elvestad, i en pressemelding.Â
Med pÃ¥ laget har Klarna fÃ¥tt med seg motenettstedet Melk & Honning samt produksjonsbyrÃ¥et 8392. Â
- Vil lage et smoooth event
Klarnas betalingsløsninger benyttes i dag av motebutikker som for eksempel Høyer, Holzweiler, Follestad, Ferner Jacobsen, Stress, YME og Session samt en haug med andre klesbutikker pÃ¥ nett.Â
- Med plattformen Smoooth Runway ønsker vi å gi utvalgte norske designere en scene for å vise frem sine siste kolleksjoner for et bredt publikum. Vi vil lage et smoooth event som hyller norsk mote og bransjen generelt, sier Elvestad.
Anne Karine Thorbjørnsen, Michael Olestad og HaiKW/ er designere som skal fÃ¥ vise frem sine kommende kolleksjoner under arrangementet pÃ¥ Sentralen.Â
Prøv klærne hjemme før du betaler
Netthandel har økt tilgjengeligheten til alle verdens produkter. Samtidig utvikler Klarna stadig nye betalingsløsninger for å forenkle handelen ytterligere.
Deres tjeneste der klær kan bestilles hjem og prøves før kunden betaler har blitt populært, og gangner bÃ¥de forbrukerne og norske designere.Â
Terskelen for Ã¥ handle pÃ¥ nett blir lavere, og interessen for lokal mote i Norge blir stadig mer spredd pÃ¥ denne mÃ¥ten. OgsÃ¥ til de som ikke bor i storbyene.Â
- Alle som ikke bor i nærheten av en butikk som fører norsk eller internasjonal mote kan med denne tjenesten bestille moteklær fra anerkjente designere på nett og kan prøve klærne hjemme før de betaler. Det er med på å spre interessen for mote rundt i Norge og er positivt for norske designere som får et langt større nedslagsfelt, sier Elvestad.