Meat Digital og Trollweb, som begge er en del av Visma-konsernet, slår seg sammen og danner selskapet Visma Digital Commerce.
Sammenslåingen skal i følge Visma styrke deres satsing på netthandelsløsninger i det nordiske markedet, og med dette gi kunder et enda bredere utvalg av tjenester.
– Jeg er veldig glad for at Trollweb og Meat Digital nÃ¥ blir Visma Digital Commerce. Jeg tror de vil bli en sterk bidragsyter til vÃ¥r vekst og utvikling med sin kompetanse innenfor netthandel samtidig som de bidrar til Ã¥ styrke vÃ¥r merkevare, sier Vidar Evensen, Administrerende direktør i Visma Custom Solutions, i en pressemelding.Â
Etterspørselen etter netthandelsløsninger og relaterte tjenester øker kraftig både i Norge og i Europa, men kompetansen innenfor rådgivning, utvikling og forvaltning av denne type løsninger skal være en knapphetsfaktor.
Samler 100 eksperter
NÃ¥ vil Visma samle de beste ressursene i markedet, med et team pÃ¥ nærmere 100 netthandelseksperter under det nye selskapet Visma Digital Commerce. Â
– Visma er et av Europas raskest voksende softwareselskaper. Ved å integreres med Visma vil vi bli en sterkere aktør i markedet. Vi vil også dra nytte av Vismas kundebase og ekspertise og samtidig tilby våre kunder et bredere utvalg av tjenester, sier Yngve Bollie, administrerende direktør i Visma Digital Commerce.