Betalingsløsningene utvikles i takt med netthandelen, og kundene forventer stadig enklere og ikke minst problemfrie betalinger. Det svenske betalingsselskapet Klarna, som i disse dager er aktuell med reklamekampanjen "Smooth", ser derfor stadig ut til å ekspandere sine løsninger til nye markeder og bransjer.
Mens Klarna Checkout i forrige uke slo røtter også i Danmark, inngår selskapet i dag et utvidet samarbeid med det populære fitnessmerket Gymshark.com,i form av deres "betal senere" løsning.
Fitnessmerke i rask vekst
Gymshark.com, selger de siste trendene innen treningsutstyr på nett til forbrukere i UK, Sverige, Norge, Finland og Danmark, og skal være være et av de raskest voksende selskapene i Storbritannia.
- Vi er en av Storbritannias raskest voksende selskaper, men for å holde oss på topp må vi konstant se på muligheter til forbedringer. Hos Gymshark, har vi alltid kjempet for å holde nye innovasjoner tett til hjertet - det er en av grunnene til at vi har klart å vokse så fort, sier Niran Chana, handelsdirektør hos Gymshark, i en pressemelding.
Vil gjøre handelen enkel
Nettbutikken lanserer nå Klarnas "betal senere" løsning, som skal gjøre det enda enklere for både britiske og nordiske kunder å bestille de siste treningstrendene. Med tjenesten skjer betalingen først etter levering, og kunden må ikke ut med en eneste krone før produktene er testet og prøvd.
Dette skal i følge selskapet gjøre det lettere for kundene, som slipper å bekymre seg for at de siste kolleksjonene eller produktene skal være utsolgt før de rekker å bestille.
- Introduksjonen av "betal senere" tjenesten er et naturlig steg for oss til å forsikre oss om at vi gir kundene våre den beste handleopplevelsen som mulig. Vi vil gjøre handelen hos oss enkel, og det er nettopp det Klarna hjelper oss med å gjøre.