Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Salgsfall på nesten 60 prosent for motegiganten

- Vi skal øke netthandelen med minst 25 prosent hvert år
Pandemien har satt sine merker på kleskjedens økonomi.
H&M
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

H&M jobber nå med å kutte driftskostnader.

ANNONSE

H&Ms 181 stengte butikker i Italia kan om to uker se dagens lys igjen. Nå kommer motegiganten med en økonomisk oppdatering, hvor de blant annet forteller om hvordan salget har gått de to siste månedene.

Kleskjedens salg har falt med 57 prosent, sammenlignet med samme periode i fjor, og omtrent 60 prosent av selskapets 5061 butikker er fortsatt stengt. Nettsalget som fortsatt er åpent på 46 av selskapets 51 onlinemarkeder, skal dog ha økt med 32 prosent i samme periode.

LES OGSÅ: H&M kan åpne flere butikker igjen - strenge regler må følges

Summen av likvide midler og uutnyttede kredittløfter var per 30.april 23,8 milliarder svenske kroner. Konsernets arbeid er fokusert på å sikre økonomisk fleksibilitet og handlingsfrihet til best mulig grad i et utfordrende marked der også forretningsmuligheter oppstår, meddeler selskapet i sin oppdatering.

H&M jobber nå med å minske kostnadene og regner med å kunne senke driftskostnadene med inntil 25 prosent i løpet av årets andre kvartal.

Del artikkel: