Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Blivakker-konkurrenten er overbelastet: ”Et worst case scenario”

Daglig leder i Lyko, Rickard Lyko.
therese.karlsrud.haugen

Har stengt telefonlinjen.

ANNONSE

De som selger skjønnhetsartikler på nett har vært av de heldige under coronakrisen og aktører som Blivakker, Skincity og Lyko har alle rapportert sterk vekst. For omni-aktøren Lyko har pågangen vært så stor at selskapet har fått problemer med å opprettholde den normale leveringstiden.

Nå har økningen i antall ordre også ført til overbelastning hos Lykos kundeservice og man har sett seg nødt til å stenge telefonlinjen. Kunder som mailer selskapet må samtidig være forberedt på at det kan ta opp til 72 timer å få svar.

Normalt sett skal man få svar på mail innen 24 timer. 72 timer er et worst case scenario, vi skal jo ligge under det, sier daglig leder Rickard Lyko til vår søsternettside Ehandel.se.

Telefonen har vært stengt i en og halv uke. Dette for at selskapet skal få hentet seg inn igjen.

Vi ligger litt etter med logistikken også og da påvirker det vår kundeservice, som får flere spørsmål.

LES OGSÅ: Viruset fører til salgsfest hos sminkegiganten: "Ellevill vekst"

Rekrutterer 100 nye ansatte

I følge Lyko skal selskapet ha gjort store rekrutteringer den siste tiden, som har krevd ekstra tid fra personale til opplæring av nye ansatte.

Vi hadde introduksjon på kundeservice for fem nye medarbeidere i forrige uke. Nå er planen at telefonlinjen skal åpne igjen imorgen eller kanskje til og med i dag.

Selskapet planlegger å få inn 100 nye personer før sommeren, både for å møte det økte volumet og forberede ferieavviklingen. I dag har selskapet 220 ansatte på sitt automatiserte lager i Vansbro, Sverige. Rickard Lyko kan konstatere at selskapet har fått inn flere medarbeidere siden robotlageret ble innviet. Det er dog ingen planer om å bygge ut.

I første omgang har vi plass til dobbel automatisering i samme bygg. Først etter det kan det bli snakk om å bygge ut lageret, men det er ikke noe vi vurderer for øyeblikket.

LES OGSÅ: Digital hudpleietjeneste vokser i Norge - sikter mot 50 millioner i år

Del artikkel: